Annons


Mina bästa tips för att inte skippa morgonträningen!


Nu ska jag ge er lite pepp! Jag tror starkt på att en av nycklarna till att nå sina mål är förberedelse. Och många har exempelvis målet att komma ut på en morgonpromenad alternativt att ta sig iväg och morgonträna.

Annons

Därför ska jag ge mina bästa tips för att lyckas med det. Jag själv älskar att börja mina mornar med en promenad kring kanalen där jag bor. Men jag har varit väldigt trött på senaste, och då har snoozeknappen känts väldigt nära till hands. Men (!) igår hade jag verkligen bestämt mig för att jag skulle ut, och då preppade jag såhär: 

  • Först och främst bestämde jag mig för att jag kunde tillåta mig att gå en lagom runda, inte en monsterrunda. Det blir lättare att ta sig ut om man tänker att man ska gå i 30 min än i 1,5h. Sen lyckas det ofta bli lite längre ändå, du lurar hjärnan.
  • Lägg fram kläderna! Precis bredvid där du sover. Är du ännu mera hardcore sover du i kläderna du ska ha på dig.
  • Lägg alarmet en bit bort, helst längst bort i rummet eller som jag haha, i rummet bredvid.
  • Ställ en energidryck bredvid sängen, eller ladda kaffemaskinen kvällen innan 😉
  • Leta upp en grym spellista eller podcast kvällen innan, så du längtar efter att gå upp och sätta i lurarna.
  • Apropå lurar! Lägg fram dina hörlurar så de ligger synliga och så att du slipper jaga runt huset för att leta efter dem. En så enkel grej kan annars göra att man lättare bangar sin morgonrunda.
  • Ställ fram era skor precis vid dörren. Viktigt! Se till att skosnörena är uppknutna. Allt för att undvika att du hittar en anledning att dra dig ur i sista sekund. 

Sådär! Nu tar ni er väl ut imorgonbitti va? 😉




Igår tillbringade jag en bra stund på gymmet med den här pinglan, en av mina absolut bästa vänner Pauline. Tänk vad mycket energi en sådan stund kan ge <3

Jag är förresten ännu bättre på att uppdatera på instagram, ni följer mig väl där?

Kommentera





Laddar