Annons


Tips på grymt pass för ditt ass!


Jag skrev på Instagram tidigare idag If you still look cute at the end of your workout, you didn’t try hard enough.

Och för mig stämmer verkligen det här. Jag är inte på gymmet för att vara söt. Jag är på gymmet för att göra det jag älskar mest. Att svettas och använda min kropp. Jag är på gymmet för att kriga, göra det jag bestämt ska genomföras – sen får jag gå hem.

Annons

Så den här fantastiska flätan som Pauline gjort på mig skulle INTE se sådär prydlig ut när jag stapplade ut från dagens rumppass, det var jag fast besluten om 😉

Idag var det väldigt bra för mig att redan i förväg ha skrivit upp vad jag skulle göra på gymmet. Annars hade jag garanterat bara gjort hälften och sen gått. Men nej, nu hade jag skrivit ett schema för dagen, och då fanns inget alternativ förutom att göra klart precis varje repetition – om jag så skulle behöva vara kvar till midnatt 😉

 

Efter det blev det maaaaassvis med mat!

Hoppas ni också har en fin lördag <3


 



 

 

 

 

Här är passet med superfokus på rumpa som jag precis avslutade:


Uppvärmn. Gå med incline på löpbandet 15 min

Hipthrusters med viktskiva på höften (lätt vikt, för att hitta kontakt med rätt muskler – squeeze!), 4 set, 20 reps

Raka marklyft med hantlar (TUNGT! Det ska vara så att du nästan tappar dem för att greppet sviker), 4 set, 8-12 reps

SS lateralgång

Sittande benpress, bred stance, 4 set, 8-10 reps 

Stående marklyft med rep i cable – svår att förklara, får fota den nästa gång

”Gynstolen” (abduktor för rumpa), 4 sets, 10-15 reps

Pressa ned en fot i taget i chinsmaskinen (kanske ser lite konstigt ut haha, tur att man är sån som inte bryr sig om vad andra tycker)

Avslutade med 10 min lätt cykling 

Kommentera





Laddar