Annons
Annons


SÅHÄR GÅR DU NED I VIKT


Hej fina ni,

Nu skulle jag vilja prata lite om att gå ned i vikt. Detta känsliga ämne. För det finns ju faktiskt de som kämpar mot en övervikt, och det kan vara så fruktansvärt jobbigt att känna att man kämpar, och ingenting händer. Här krävs en rejäl livsstilsförändring, och sjukt mycket jävlar anamma. Men en sak är jag oerhört säker på, att det som i början kommer kännas så himla kämpigt, kommer en dag att vara en vana. En del av ditt liv. Och det är precis dit vi vill komma! Helt utan hets, snabba dieter eller negativa tankar vill jag ge er några bra fettförbränningstips för att gå ned i vikt i lagom och bra takt.

Annons

Men kom ihåg, innan du börjar kämpa med viktnedgång – prata gärna med en Personlig tränare eller kostrådgivare, eller en läkare. Det är alltid bra att ha ett proffs som kan titta på just din kropp. Och se om det faktiskt är som du tror, att du kanske behöver göra några livsstilsförändringar för att tappa dina kilon. Många unga tjejer har hjärnspöken och tror att de behöver gå ned i vikt, fast de inte alls behöver/ska det.

DSC_0716 DSC_0715 DSC_0707

 

Såhär ser jag ut idag, men har inte alltid gjort. Det ligger många timmar av slit i gymmet bakom det.

1) Allt handlar om att du ska få i dig färre kalorier än vad du gör av med. Jag tycker det är onödigt att räkna kalorier, det kan leda till ett osunt tänk. Men det är ändå smart att lära sig litegrann om ungefär vad vissa vanliga livsmedel innehåller, många saker innehåller mer energi än man kan tro.

2) Undvik alkohol. Alkohol är inte bra alls, och ska speciellt undvikas av de som ska gå ned i vikt. Flytande kalorier är i stort inte bra, de mättar inte alls och innehåller ofta mycket socker.

3) Drick mycket vatten. Det här är nog mitt viktigaste och bästa tips, oavsett om ditt mål är att gå ned i vikt eller ej. Det rensar ut gifter ur din kropp, återfuktar innifrån och ut och när du är sugen på att gå till skafferiet och plocka något att äta så handlar det ofta om att du är törstig.

4) Undvik snabba kolhydrater. De mättar inte alls lika bra som nyttiga livsmedel som quinoa, bulgur, massa grönsaker och fullkornsprodukter. Sötsuget minskar också om du ser till att få i dig dessa bra grejer istället.

5) Motion! Såklart en av de viktigaste faktorerna. Gå långa promenader,gärna i rask takt för att få upp pulsen och dessutom får du massa av frisk luft. Så småningom kan du börja jogga, vilket kommer vara än bättre för lilla hjärtat ditt<3

 

Lycka till!

3 kommentarer


Annons



Laddar