Annons
Annons


Såhär äter du för att få platt mage!


Hej hej!

Jag ville bara sticka in huvudet och tipsa lite. Många drömmer om en riktigt platt mage, kanske till och med med lite synliga abs. Det finns inga mirakelkurer för att nå detta, men det finns vissa grejer som är bättre att äta än andra. 

Annons


Ät inte
:

Det är t.ex dumt att äta livsmedel som får magen att svälla upp, som exempelvis rå lök, bönor, tugga tuggummi eller överkonsumera mjölkprodukter. Inget som rekommenderas innan en vet date helt enkelt 😉

Undvik såklart även snabba kolhydrater. Det är lätt att överäta saker som chips, godis, vitt bröd osv. För att inte tala om flytande kalorier såsom läsk eller alkohol. Du kommer lätt upp i en onödig mängd kalorier, och detta lägger sig då som fett på din kropp.

Ät detta:

Det finns livsmedel som är bättre att äta. Långsamma kolhydrater mättar bättre, och gör det lättare för oss att hålla oss inom vårt dagliga kaloribehov. Sedan finns det faktiskt också vissa livsmedel som hjälper oss att bränna fett. Exempel på dessa är: 

– Kryddor: Chili, kanel, ingefära, vitlök, pepparrot, senap är exempel på kryddor som ger fettförbränningen en stjuts.

– Fett bränner fett: Klassiskt uttryck, men som stämmer så bra. Omega 3 finns i mängder av nyttiga fisksorter, men även kokosfett är väldigt nyttigt fett som faktiskt skruvar upp ämnesomsättningen. Man kan, väldigt enkelt förklarat, säga att det finns receptorer i blodet som känner att det finns omättade (nyttiga) fetter i kroppen. Då skickas signaler till cellerna att de ska bränna fett. Grymt ju!


– Koffein: Kaffe är bra för ämnesomsättningen, men jag skulle ännu hellre rekommendera grönt té eftersom det dessutom innehåller massa nyttiga antioxidanter.

– Bär: Wow, en av mina riktiga favoriter!! Lucky me då. Speciellt hallon ska kunna hjälpa fettförbränningen riktigt ordentligt. Anledningen är ämnet hallonketon, det som ger hallonsmaken. Dessutom är bär väldigt kalorisnåla, så de går lätt att äta med gott samvete. 

Självklart finns det massvis med andra hälsofördelar med dessa livsmedel, som alla är väldigt nyttiga. Så de är väl värda att stoppa i sig, oavsett om ditt mål är att bränna fett eller ej. Om du istället har målet att gå upp i vikt fungerar de även utmärkt att äta, se då bara till att stoppa i dig större mängder av det. Och lägg gärna till extra av de mer kaloririka alternativen, såsom nötter och avokado. Happy eating!

  

Kommentera


Annons



Laddar