Annons
Annons


MORGONTRÄNINGENS VARA ELLER ICKEVARA


Godmorgon!

Att redan vara på gymmet, det är väl inspiration om något! Har alltmer börjat gilla morgonträning. En dag som denna, när jag kommer behöva arbeta sent är det perfekt att ha träningen gjord. Efter jobbet vill jag bara kunna åka hem, äta middag, blogga 😉 och sova..

Annons

Några fördelar med morgonträning:

– Du kan lättare varva ned på kvällen, och somna tidigare än om du är uppe i varv efter att komma hem speedad direkt efter ett hårt träningspass.

– Du är ofta gladare under dagen. Alla endorfiner gör dig peppad på att göra dagen bra. Träningen ökar blodflödet till hjärnan, och kanske kan du prestera lite bättre på jobbet under dagen?

Något i min mening några negativa saker med att träna på morgonen:

– Du har inte riktigt lika mycket energi. Själv skulle jag t.ex aldrig lägga ett benpass på tidig morgon. Detta för att jag behöver hinna få i mig ett antal mål under dagen för att ladda upp kroppen med ordentligt med energi (och några omgångar med koffein;)) för kunna prestera riktigt bra under veckans tyngsta pass.

– Det har hänt att jag när jag gått upp riktigt tidigt får en energidipp på eftermiddagen. Detta motverkar man å andra sidan med att ha fått ordentligt med sömn under natten.

Tränar ni helst på morgon, mitt på dagen eller kvällen?

(null)

(null)

Topp från bästa Casall. Tights från Nike. Keps (med mitt namn broderat på – så swag!) från Nstore.

2 kommentarer


Annons



Laddar