Annons
Annons


Mat och grejer


Jag blir redan så nyfiken på vilka som kikar in här varje dag, vilka är ni? 🙂

Imorse vaknade jag och kände mig rent ut sagt utsvulten. Så det blev världens största frukost idag haha. Sitter nog bra att grunda så inför kvällens ryggslakt på gymmet!

Annons

Jag lägger ofta mina största mål på morgonen, men faktiskt också ett rejält mål på kvällen innan läggdags. Då sover jag som bäst, och undviker att vakna panikhungrig på morgonen. Gör man det finns risken att man vräker i sig onyttigheter och gör mindre smarta val. Jag kommer skriva mer om kost, men klart är i alla fall att det bästa för kroppen både om du vill gå upp och ned i vikt är att äta regelbundet. Hellre mindre mål och oftare. Och så tror jag verkligen inte alls på att utesluta kolhydrater. Endast hjärnan kräver 100 gram kolhydrater varje dag för att inte skadas, då förstår ni hur viktiga de är. Och för att orka jobba, vara med vänner, skratta och inte minst ha energi till att träna så behövs de!

Utan dem kommer ni känna er hungriga, och när kroppen är i svältläge kommer man oundvikligen tänka jättemycket på mat. Jag är starkt emot allt som kan leda till osunt mycket fokus på mat. Mat är helt enkelt näring för att kroppen ska fungera, och förutom det ett av världens mest njutbara grejer 😉

FullSizeRender

Dagens lunch ser ni (inte så glamouröst) upplagd här under. Ibland behöver jag inte lika mycket kolisar till just den måltiden, men i så fall ser jag till att äta mer av det till något annat mål. Och jag kan lätt äta en wrap, nudlar eller liknande om jag är sugen. En kolhydratskälla som också är viktigt att få i sig är grönsaker. De mättar, och innehåller de massor av näring, antioxidanter och fibrer. Och så bygger man faktiskt bättre av att få i sig ordentligt av det, de renar kroppen och underlättar för kroppen att reparera sig. Riktiga kanonråvaror!

Hur tänker ni kring kost och mat? Är detta något ni funderar mycket kring, eller har ni en avslappnad syn på det?

FullSizeRender (1)

4 kommentarer


Annons



Laddar