Annons
Annons


FRIDAY OCH NY ÖVERKROPPSÖVNING!


Hej hjärtan!

Jag har jobbat precis hela dagen, och avslutade med ett pass Crosstraining. Jag var så nära att ställa in, ögonen höll på att stänga sig. Dock kan jag aldrig ge mig när jag bestämt något, och jag drog till med den klassiska ”bättre att gå dit och leverera ett halvdant pass än inte alls”.

Annons

Tror ni inte det blev ett sjukt bra pass? Så klyschigt, men efter att ha druckit en NOCCO och kommit in i gymmet började jag verkligen känna mig peppad. När sedan instruktören drog på världens högsta house så gick det ju inte att inte bara ge allt! 😉 Går så himla sällan på pass, tycker ofta att det är ganska trist. Men sådana här högintensiva där man blandar styrka och cardio är så kul, mer sånt!

    

Fredagen till ära vill jag tipsa om en bra övning till ert nästa överkroppspass. Ni får helt enkelt hitta en bänk, och hålla i en stång under. Kanske behöver ni hjälp av en kompis och lyfta upp stången om ni inte når. Ni låter armarna hänga rakt ned, sedan spänner ni bålen allt vad ni kan, och drar stången ”bakåt” mot er höft. Håll i detta läge en stund och sänk sedan igen till startposition. Upprepa minst 5 gånger, och gör det lugnt och kontrollerat.

Det här är en helt grym övning för hela överkroppen såsom rygg, armar, axlar och mage. Jag tycker att det är roligare att tipsa om lite annorlunda övningar, typ latsdrag och situps kan ni ju redan 😉

1 kommentar


Annons



Laddar