Annons


Fler rörlighetsövningar


Jag fortsätter på temat rörlighet. Häromdagen hjälpte Oscar mig att fota av tre till.

1) Elbow to toe (knee)

Börja med att stå upprätt, placera ena handen på axeln med böjd armbåge. Fall fram med bägge benen raka, och försök komma så långt ned som möjligt. Helst hela vägen ned till tån, men kommer ni till knät är det helt okej! Jag har lite att jobba på för att komma hela vägen ned till tån, bra mål att jobba mot.

Annons

Strålande övning för att dra ut hela baksidan, testa redan idag!

   
 



2)  Deep squat with thoracic rotation 

Den här övningen är jätteskön för bröstryggen, och är en jag alltid kör när jag känner att jag behöver sträcka ut eller ”knäcka till” låsningar själv. Men det är också en övning som är enormt bra för att öppna upp höfterna. God rörlighet i höfterna är jätteviktigt för dig som vill utvecklas i din squat, så kör den här så ofta du kan så kommer du garanterat märka resultat!
   
 

 

3) 90:90 stretch

Det här är en GRYM övning jag kör med alla mina klienter. Mycket av kraften vi använder i många övningar kommer just från höfterna, därför är den här övningen så bra. Den syftar till förbättrad rörlighet i höft.

Sitt med 90 grader i höften, och 90 grader i båda knäna. Försök att sitta upprätt, och inte ta emot med händerna i golvet. Arbeta aktivt ner det främre knät utan att använda händer.

  
 

Kommentera





Laddar