Annons


ATT BYGGA EN BRA RUMPA


Edit: Jag publicerar det här inlägget igen, då det är ett populärt inlägg och jag får mycket frågor om det. Det är ca 2 mån mellan bilderna. 

Det här med att bygga upp rumpan och inte bara låren är ju ett riktigt mysterium. Hur gör man? Tidigare i somras bestämde jag mig för att satsa på lite seriöst booty building. Så hur har jag gjort?

Annons

– För det första; ätit MASSA! Väldigt mycket kolhydrater. Kanske inte de allra bästa, kroppen behöver bra kolhydrater såsom bulgur, ris, potatis och sötpotatis. Jag har ätit för mycket annat haha. Men huvudsaken är att man äter MYCKET. Hamstrings och gluteus är så stora muskler och kräver mycket käk för att utvecklas i muskelmassa.

– Jag utökade mina rumppass från 1 ggr/veckan till 2 (ibland t.o.m 3). För att verkligen se resultat på en muskelgrupp krävs tålamod och att vara envis och dedikerad.

– Under själva passen tog jag bort alla helbensövningar, benpress, benböj och lårcurl. Istället satsade jag på isolerade övningar för rumpan. Om jag körde squats så gjorde jag det i smithmaskinen för att verkligen kunna ha fötterna där jag vill, och få kontakt med rätt muskler. Jag väljer att placera fötterna ganska långt fram, jobba med hyfsat lätta vikter och spänna, spänna, spänna..

– Jag har sagt det förr; men tjejer snälla squeeza!! Att spänna rumpmusklerna vid precis varje övning kommer ge såna resultat. Det ska ju nästan krampa i sätesmusklerna när du är klar med ditt pass!

– Det jag skulle vilja lägga till här; SÖMN. Det har blivit för dåligt med det för mig dessvärre, men sömn och återhämtning underlättar för kroppen att bygga muskelmassa.

Det här är mina bästa tips! Själv kommer jag ju såklart att fortsätta utveckla detta område. Hur går det för er med squatsen? Eller har ni någon annan rumpövning som favorit?

  

 

Rätt rejäl progress tycker jag! Nu vet jag att det inte riktigt är samma ljus och vinkel, men ser ändå att saker hänt big time :}

2 kommentarer





Laddar