Annons
Annons


ÄR DU HUNGRIG HELA TIDEN?


image

Jag har ju börjat träna bästa Andrea, som jag berättade om i förra veckan. Så grym tjej!! Ska bli roligt att hänga med henne nu under våren, och hjälpa henne att nå sina mål.

Andrea hade lite tankar om varför hon alltid känner sig hungrig, trots att hon äter mycket. Nu är naturligtvis allt väldigt individuellt, men jag har skrivit ned de tankar jag har om det hela, och vilka tips jag gav henne för att hålla mättnaden lite längre.

Annons

1) För det första; är du hungrig behöver kroppen mer mat, det är inte konstigare än så. Du har antagligen en hög ämnesomsättning. Du ska aldrig någonsin behöva gå hungrig.

2) Hoppa aldrig över några mål. Försök äta 6 mål per dag.

3) Mer fullkornsprodukter. Andrea äter ofta en macka på Subway, det är det slut med nu haha. Snabba kolhydrater innehåller ofta mycket energi men mättar dåligt.

3) Mer protein! Protein behöver inte bara vara kött, utan kan vara bönor och linser.

4) Ät varm mat!!!  Mättar mer än kall. Äter man kall kan man avsluta med en kopp té (men kör grönt té, koffein kan förvärra en eventuell magkatarr)

5) BRA fetter håller en mätt längre: avokado, nötter, jordnötssmör är bra exempel att lägga in. Så var inte rädd för fetter tjejer.

6) Prioritera frukosten! En REJÄL frukost kommer göra att du håller dig mätt längre, och blir mindre hungrig och sötsugen och kan äta hälsosamt utan att småäta hela dagen igenom.

7) Ät gärna något en stund innan du ska sova, eller precis innan. Gör att du undviker att vakna panikhungrig
Större mellanmål än en frukt

8) Är du stressad? Har du kanske magkatarr? Det brukar leda till känslan att man har ett hål i magen och bara vill trycka ned typ bröd. Finns bra receptfria tabletter på Apoteket mot detta.

9) Äter du några mediciner? P-piller? Se över detta och se om det finns några andra alternativ som inte behöver ha dessa biverkningar på dig.

2 kommentarer


Annons



Laddar